Veel gestelde vragen

Bestellen

Hoe gaat het bestellen in z'n werk?

Winkelen in de webwinkel van Zus & Zo is zeer eenvoudig. Als eerste kies je op de homepage of via de menubalk een productcategorie, bijvoorbeeld 'Meubels'. Je ziet dan de subcategorieën. Maak een keuze uit de subcategorieën en klik vervolgens op een van de producten.

Op de productpagina tref je alle informatie aan. Met de knop 'Bestellen' plaats je het product in jouw winkelwagen die je rechtsboven kunt uitklappen om de inhoud te bekijken. Daar vind je ook de knop 'Bestellen' die naar de winkelwagenpagina leidt.

Je kunt een account aanmaken om later snel een nieuwe bestelling te plaatsen en/of de orderstatus via de website te volgen. Het aanmaken van een account is niet verplicht.

Vul eventueel een afwijkend afleveradres in, bijvoorbeeld je werkadres zodat je daar het pakket kunt aannemen. Je kunt ook het adres van een PostNL-postkantoor invullen indien je daar het pakket wilt afhalen op het moment dat het jou uitkomt.

De verzendkosten worden berekend op basis van het gewicht van de gekozen producten. Afhankelijk van de producten in je winkelwagen wordt verzending via PostNL of bezorging middels onze bezorgdienst aangeboden. Je kunt er ook voor kiezen om de bestelling bij Living for All in Uden op te halen. In dat geval staat de bestelling bij de kassa voor je klaar.

Klik op 'Bestellen' om de bestelling te plaatsen. Je ontvangt automatisch een factuur per e-mail. De bestelling nemen we zo snel mogelijk in behandeling.

Is het verplicht om een account aan te maken?

Nee, het is niet noodzakelijk om over een account te beschikken als je een bestelling wilt plaatsen. Het is wel handig om een account aan te maken aangezien je bij een volgende bestelling niet opnieuw je gegevens hoeft in te voeren.

Kunnen ook bedrijven een bestelling plaatsen?

Ja, ook bedrijven kunnen via deze webwinkel een bestelling plaatsen. Voor onze zakelijke klanten wordt in de winkelwagen en de laatste pagina van het bestelproces het BTW-bedrag apart vermeld, evenals de prijzen exclusief BTW. Zowel particulieren als zakelijke klanten ontvangen een volwaardige factuur met daarop onder andere het BTW-bedrag.

Betalen

Kan ik mijn bestelling aan de postbode betalen?

Nee, op dit moment is verzending per rembours helaas niet mogelijk. Het is wel mogelijk om achteraf te betalen via Billink. Je ontvangt dan een factuur per post.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

In de webwinkel van Zus & Zo kun je kiezen uit de volgende betaalmethodes.

  1. iDEAL
    Betaling via je eigen bank indien je een rekening hebt bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, RegioBank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers. Geen bijkomende kosten.
  2. PayPal
    Betaling via creditcard (MasterCard, Visa, American Express en Discover), een aan PayPal gekoppelde bankrekening of je saldo bij PayPal. Geen bijkomende kosten.
  3. Bankoverschrijving
    Per e-mail ontvang je het rekeningnummer waarnaar je het bedrag kunt overmaken. Geen bijkomende kosten.
  4. Billink
    Bedragen tussen € 25 en € 250 kun je achteraf betalen met Billink. Je ontvangt een rekening per post die je binnen 14 dagen kunt betalen. Zo hoef je niet vooraf te betalen.
Ik wil niet online betalen. Kan ik het bedrag via mijn bank overmaken?

Ja, tijdens het afrekenproces kun je aangeven dat je het bedrag per bank wilt overmaken. Na ontvangst van de betaling wordt de bestelling in behandeling genomen.

Verzending

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten worden automatisch berekend op basis van de inhoud van je winkelwagen.

Uit welke verzendmethodes kan ik kiezen?

In de webwinkel van Zus & Zo kun je kiezen uit:

  1. PostNL (adres in Nederland)
    Zus & Zo verstuurt pakketten via PostNL naar jouw adres. Track & Trace is inbegrepen zodat je je pakket online kunt volgen. Binnen Nederland bedraagt de levertijd 1 tot 2 werkdagen.
  2. PostNL (postkantoor bij jou in de buurt)
    Als afleveradres kun je het adres van een van de 2.600 PostNL-postkantoren in Nederland invullen indien je daar het pakket wilt afhalen op het moment dat het jou uitkomt.
  3. Afhalen
    Je bestelling kun je afhalen bij de kassa van Living for All in Uden. Je kunt daar direct pinnen of contant afrekenen.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Onze levertijden staan duidelijk bij de artikelnummers vermeld. Onze levertijden zijn 2-7 dagen. Indien anders staat dit bij het artikel vermeld. Dit is geen garantie, bijvoorbeeld vanwege vertraging. mocht je vragen hebben over de exacte levering, kun je altijd contact opnemen via van

Wat als ik niet thuis ben zodra de postbode voor de deur staat?

PostNL biedt het pakket de volgende dag opnieuw aan. Als je beide afleverpogingen mist, ontvang je een notitie in de brievenbus waarop staat dat je het pakket binnen 3 weken bij een postkantoor in de buurt kunt ophalen.

Kan mijn pakket onder rembours verzonden worden?

Op dit moment is het helaas niet mogelijk om jouw pakket onder rembours te versturen.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen. Wat nu?

Aangezien Zus & Zo alle pakketten inclusief Track & Trace verstuurt, kun je zien waar jouw pakket zich bevindt. In de e-mail over de verzending kun je op de Track & Trace-link klikken om te zien waar het pakket is. Je kunt ook contact met ons opnemen zodat wij de orderstatus kunnen bekijken en/of het pakket kunnen traceren.

In uitzonderlijke situaties kan het gebeuren dat pakketten kwijtraken bij PostNL. Als het gaat om een pakket dat wij verzonden hebben, nemen we na enkele dagen contact op met PostNL. Als het gaat om een retourpakket dat door jou verzonden is, dien je contact op te nemen met PostNL.

Mocht een pakket door PostNL kwijtgeraakt zijn, dan heb je alleen bij aangetekende of onder rembours verzonden pakketten recht op een vergoeding van PostNL. Deze vergoeding betreft het factuurbedrag exclusief BTW met een maximum van €500. De verzekering van PostNL geldt alleen voor pakketten die aangetekend of onder rembours verzonden zijn. Zus & Zo is niet aansprakelijk voor kwijtgeraakte pakketten aangezien we geen invloed hebben op de bezorging.

Mijn bestelling is niet compleet of de verkeerde producten zijn geleverd. Wat nu?

Uiteraard lossen we het probleem zo snel mogelijk op. Neem contact met ons op en geef aan wat er niet klopt. Je kunt de verkeerd geleverde producten op onze kosten terugsturen via PostNL.

Wat is de status van mijn bestelling?

Per e-mail ontvang je bericht zodra de orderstatus verandert, bijvoorbeeld wanneer jouw bestelling verzonden is. Indien je pakket al verzonden is, vind je een Track & Trace-link in de e-mail waarmee je het pakket kunt traceren.

Waar is mijn pakket?

Per e-mail ontvang je bericht zodra de orderstatus verandert, bijvoorbeeld wanneer jouw bestelling verzonden is. Indien je pakket al verzonden is, vind je een Track & Trace-link in de e-mail waarmee je het pakket kunt traceren.

Klachten

Ik wil een klacht indienen. Hoe doe ik dat?

Heb je een klacht over Zus en Zo Wonen? We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar . Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.